Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?
Men det kommer jo litt an på om det er flere på samme alder i bygda også? Her jeg bor nå har jeg jo vokst opp selv. Det er ca 500 innbyggere, så stort er det ikke. Men vi var ganske mange barn/ungdommer her, og vi fant alltid på noe! Og jeg var med på en drøss med fritidisaktiviteter. Organisert var det fotball, handball, sang, gitar, ballett og det som er - men klart, vi måtte kjøre et lite stykke for noe av det. Men fritiden besto av at vi alltid møttes på skola og spilte handball, fotball og volleyball - hver kveld hele vår/sommeren. For det bare VAR sånn. Og det hadde ikke noe å si om du var 12 år eller 30.
Nå har jeg jo som sagt flyttet tilbake hit, men jeg ser jo at trenden med å møtes på skola er litt borte. Jeg tror ting er mye mer avtalt nå, med sms og internett. Men det er ei splitter ny skole i byda, det er 2 barnehager, slalombakke og mange ulike lag og foreninger med aktiviteter. Jeg synes dog ikke det er klaustrofobisk her, egentlig? Det er litt slutt på et at alle vet alt om alle, for personlig kjenner jeg ikke alle som bor her lenger. Det er mange innflyttere, for det er en ettertraktet plass å bo, mye pga si nærhet til flyplass/Stjørdal og Trondheim.
Men ja, jeg savner noen ganger å ha en kafé å gå til, men man kan ikke få alt. Jeg har bodd i Trondheim og Asker også, så jeg har da en god del byerfaring.