Vis enkelt innlegg
Gammel 30-03-10, 13:20   #295
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Men dette tror jeg avhenger hvor man bor i byen og? Og hva man legger opp til selv? Jeg vet definitivt ikke alt om alle i vår bygd, jeg vet ikke hvem alle ER en gang.

Jo, man kan såklart være en som ikke vet alt om andre på bygda. Det som er vanskeligere er å hindre at andre vet alt om deg. Med det mener jeg at mine naboer kjenner mest sannsynlig ikke folk jeg kjenner. Så om de var nysgjerrige folk som gjerne ville sladre - hvor skulle de hente inn informasjon? De kjenner jo ikke mine omgangsvenner. På bygda er det færre folk og større sannsynlighet for at folk er linket sammen. Så om ei nabokjerring ikke klarer å tømme deg for info så klarer hun det kanskje med din kollega. Som da vet alt mulig. Osv.

Moren min sleit med det da de bosatte seg på bygda. Hun brydde seg spøtt om naboen, og fikk sjokk da det viste seg at "alle" rundt henne var oppdatert på hver minste lille ting som gjaldt oss. Damen som drev gardinbutikk kunne villig vekk fortelle til vår nabo at vi hadde kjøpt nye gardiner. Frisøren kunne fortelle mammas kollega at fryseboksen vår var gått i stykker, og tannlegen kunne fortelle min venninnes mor at jeg hadde hull i tennene (true story! ). Slik er vanskeligere å holde på i byen, fordi vi handler i mange flere butikker og har ikke nødvendigvis samme tannlege som naboen. For mange er jo dette bagateller. Men for meg er det Det Gode Liv å få være anonym og i fred.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat