Vis enkelt innlegg
Gammel 28-09-06, 10:21   #33
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt usikker på dette med langtids/korttidssykefraværet. Jeg mener å ha hørt at de to er sterkt korrelert, men om det betyr at man oppnår noe med det ene ved å redusere det andre, det vet jeg ikke.

Takk for mange nyttige innspill. Det er et kronglete spørsmål. Det ER en strålende ordning, både fordi det gjør samfunnet vårt trygt og godt og fordi det hjelper flere i arbeid. Og så er det så forbannet at ordningen blir så misbrukt som den blir, for det blir den. Det blir vanligere og vanligere å tenke på sykemelding som en slags velferdspermisjon. Man blir sykemeldt når media smeller til på jobben din (hun TV2-reporteren er vel sykemeldt nå, selv om hun strengt tatt burde vært permittert eller noe?), når man gjennomfår en skilsmisse, osv. Altså når man ikke er SYK (heller ikke utbrent), men har en total situasjon som gjør det vanskelig å jobbe.

Men ikke vet jeg hva som er riktig å gjøre med saken.

Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat