Vis enkelt innlegg
Gammel 28-09-06, 10:25   #6
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Jeg har blitt litt forsiktig med hva jeg bruker jobbmailen til etter en litt kjip opplevelse for noen år siden. Ble plutselig sykmeldt, og sjefen ringte og spurte meg om passord til pc'n min. Jeg hadde noen dokumenter i mailen som han hadde behov for. Og jeg turde ikke si nei, så han fikk det. Og da kom han inn i en mailboks stappfull av mail fra vikarbyråer og jobbagenter og sånt. Jeg var nemlig på jakt etter ny jobb på den tiden, og abonnerte på alle mulige sånne "send meg mail når det dukker opp nye jobber som passer til meg"-ting.
Og selv om sjefen aldri sa noe etterpå, vet jeg jo at han la merke til det, og jeg gikk rundt med en ekkel følelse etterpå.
Nå har jeg lært, så det skjer nok ikke igjen. Litt privatmail har jeg riktignok, men er det sensitive ting så sletter jeg det fort.

Men jeg hadde blitt skikkelig forbanna hvis jeg hadde fått greie på at arbeidsgiver overvåket mailen og internettrafikken min. Kan det ha noe med at jeg sitter på diverse forum hele dagen, tro?

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat