Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Jo, dersom man faktisk ER syk. Selvsagt. Men jeg syns det begynner å bli regelen av man blir det fordi det er mye å styre med. For å dele boet. For å ta seg av sin gamle mor. For å slippe pressen. For å presse i en arbeidskonflikt. Man snakker om å "sykmelde seg" som om det var noe man gjorde selv, og ikke noe legen bestemte.
Nå vet jo ikke vi hva som skjuler seg bak allt. En skilsmisse, alvorlig sykdom eller å få brettet seg selv ut i media kan være svært tøfft og ødeleggende for helsen.
Å ta seg av sin gamle mor kan jamme meg være svært tøfft det. Iallefall om det varer i mange år. Selv levde jeg i årevis med telefoner midt på natten fra min gamle farmor som også¨fikk besøk av meg og min mor nesten hver dag. Dette i tillegg til små barn og full jobb.
Vi måtte det pga manglende hjelp fra det offentlige. Tror vi sparte dem for et utall mange tusener. Sykemeldt var vi ikke men en periode burde vi nok vært det da smellen kom etter at hun døde. I årene før var farfar og andre familiemedlemmer syke og å ta seg av dem var en selvfølge.
Denne journalisten skal være svært nedfor og blir passet på at de rundt henne. Synes det er god nok grunn.
|