Vis enkelt innlegg
Gammel 04-04-10, 11:47   #41
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp, vi har hage - en vårtråd for dummies?

Jeg beskjærer frukttrærne omtrent nå (hvis jeg gidder å gjøre det i det hele tatt). Så fort plenen er tørr nok, raker jeg den.

Når tela er gått i blomsterbeddene, rydder jeg bort det visne der og forsøker å huske hva som er sommerblomster fra i fjor og hva som er stauder. I fjor gikk det med et par stauder, tror jeg.

Rosene beskjærer jeg når det er museører på bjørka (hvis det er noe igjen å skjære etter at rådyrene har forsynt seg).

Så snart det er varmt nok (ikke lenger frost), setter jeg ned gladiolløk og georginerøtter og eventuelt andre knoller og løker som ikke har overvintret (liljer og tulipaner overvintrer). Jeg pleier å lufte beddene - dvs grave litt i dem - og ha på litt kumøkk og eventuelt litt ny jord før jeg har kommet så langt.