Vis enkelt innlegg
Gammel 28-09-06, 11:01   #3
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn generelt, og ikke bare når det gjelder sykelønnsordningen, er jeg skeptisk til å byråkratisere ordninger ytterligere bare fordi man ikke tåler tanken på at en eller annen slask kanskje sitter der og utnytter den. Altså, jeg er for egenmelding fordi jeg mener det er latterlig at alle skal gå til legen for forkjølelsene sine (helt sikkert mye dyrere enn dagens ordning), selv om noen bruker sykedager til å sove ut etter rangel. På samme måte synes jeg man må kunne få sosialstønad uten å tigge og be og slikke tærne til saksbehandler, selv om noen slabbedasker sikkert ikke gidder å jobbe. Og jeg mener vi ikke kan ha abortnemnder fra uke 0 bare fordi noen tankeløse jenter eventuelt bruker abort som prevensjonsmetode.

Egentlig er jeg helt for borgerlønn, jeg da. Det ville spart oss for masse byråkratisk elendighet. (Er det nå jeg må melde meg inn i Venstre likevel?)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat