Vis enkelt innlegg
Gammel 04-04-10, 14:53   #2
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du kristen?

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Jeg er panserateist og vitenskapstilhenger. Og ikke vitenskap slik den flagrende gevantligaen later til å tro (vitenskapen påstår å ha/være svaret på alt og godtar ingenting 'overnaturlig'), men vitenskap som stiller spørsmål ved alt og der bare de aller minst motbeviste forklaringsmodellene får stå. Mye slik Ulvefar formulerte det her tidligere.

Det meste en går rundt og holder for sant er ikke vitenskaplig fundert, til syvende og sist. Mange ateister ser ut til å tro at alt de står for er objektive sannheter. Det blir nesten for religiøst for meg. Jeg kaller meg agnostiker, ikke kristen. Litt som Mauser stiller jeg spørsmål ved alt, også det jeg holder for sant, men samtidig erkjenner jeg at en må velge å tro at noe er riktig for ikke å ende som en nihilist, som faktisk også er et verdivalg.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat