Vis enkelt innlegg
Gammel 05-04-10, 09:23   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Å beregne ...

Er det en egenskap som er medfødt? eller kan det læres?

jeg har aldri hatt noe form for beregningsegenskap. Jeg er rett og slett elendig til å beregne. I alle mulige tilfeller. Jeg husker da jeg var liten beregnet jeg tid veldig dårlig, og trodde jeg ville vokse det av meg. Jeg husker spesielt én gang da jeg var rundt 10 år. Vi skulle i middagsbesøk kl 15 og jeg kjedet meg noe fryktelig. Klokken var rundt 13 og jeg fikk en glimrende idé. Hvorfor ikke ta seg en tur på fløyen. (jada, min datter og hennes glimrende kreative hjerne er nok arvet fra meg) Jeg hadde jo tid, 2 hele timer før vi skulle gå så jeg la i vei. Tok med meg sparepenger og gikk. Da jeg kom ut av fløybanen på stasjonen på toppen så jeg på klokken og den var over 14. neste fløybane gikk ikke ned igjen før 14.30. Trenger vel ikke fortelle mere enn at mamma så ut som en prustende okse da jeg kom hjem igjen, løpende, klokken 15.15.

Det samme gjelder i dag. Jeg kan si ja til veldig mange ting, skolen er ferdig kl 11.30 f.eks og jeg avtaler et møte på f.eks nav på andre siden av byen kl 12.
Ang økonomi er jeg også elendig å beregne. Kan ha f.eks 2000 på konto som skal vare til mat 14 dager. Plutselig kan jeg gå i butikker og innbille meg at jeg har råd til en jakke til 500 kr, fordi jeg HAR jo 2000 kr på kontoen så i praksis har jeg jo råd.
Matlaging, jeg lager alltid for mye.. mye mat blir kastet...

Jeg er rett og slett dårlig på å beregne ting.
Kan dette læres?

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat