Vis enkelt innlegg
Gammel 09-04-10, 16:00   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kolakake/karamell-brownies (sjekk denne, Divine!)

Til ære for Divine, denne kommer du til å like! Jeg skulle lage en lys brownieaktig kake (men uten sjokolade) i dag, men fant ut at jeg skulle være Vill & Gal og forandre litt på oppskriften. Heldigvis gjorde jeg det, for SATAN så godt! Denne smaker som Kolakakene til Divine, bare at det er en slags browniekake! Røra var farlig god, kaken var enda bedre. Dette er noe for karamellfolk! Jeg er vanligvis LITE glad i sånne ekstremt søte og seige kakegreier men disse var unntaket, altså.

170 gram smør
5 dl brunt sukker (ja, være brunt)
3 egg
1 ts vaniljeessens
1/3 boks lys sirup
2 ts bakepulver
3,5 dl hvetemel

Pisk mykt smør og sukker godt sammen. Tilsett ett og ett egg om gangen. Tilsett resten av ingrediensene og miks alt godt sammen.

Hell det i en papirkledd liten langpanne (20x30) og stek på 175 grader i ca. 25-30 minutter. La kaken avkjøles helt før du skjærer den opp, jeg lar den stå lenge i kjøleskapet. Bruk en skarp kniv, disse er SEIGE.

Ja, jeg hadde tenkt å ha en pose melkelinser over kaken før steking, det stod det i originaloppskriften, men jeg sløyfet det, liker det best uten.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Sist redigert av Dixie Diner : 09-04-10 kl 19:57.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat