Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-07, 13:33   #86
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg synes det er godt i dressinger og sauser. Men man må huske å bruke sukker i tillegg. Hvis man for eksempel i tomatsaus har litt balsamicoeddik og litt sukker blir det utrolig godt

Digresjon: Sist jeg var i italia så jeg en liten flaske (200ml) balsamicoeddik i et vinutsalg, som lå på silke i en fin eske og kostet over 100 euro ... Det hadde vært interessant å smake en så dyr eddik, for å se om jeg virkelig greide å smake verdien av den ... (mest trolig hadde det vært årets største tilfelle av perler for svin )

Lurer på hva så dyr eddik brukes til

Jeg har en flaske balsamico til en 250-300 kroner. Og den finnes i en enda dyrere utgave - jeg tror dobbelt så dyr. Den er VIDUNDERLIG. Virkelig helt ekstatisk fantastisk god. Jeg kan blande den med litt olje og dyppe brødbiter i den og bare MAULE. Og jeg har ikke noen gourmet-gane, akkurat.