Sv: Får nabobarna leke fritt i din hage?
Det tror jeg aldri har forekommet her, og jeg tror jeg ville ha sagt ifra dersom det hadde vært unger her uten mitt barn.
Opprinnelig lagt inn av Susse, her.
Jeg kjenner jeg er veldig delt i forhold til dette. På en side ser jeg det som en selvfølge at ikke mine barn leker hos naboen om det ikke er sammen med nabobarna. På en annen side er naboene også gode venner og jeg kjenner jo alle barna godt. Vi har stort lekestativ med husker og sklie, vippehuske og sandkasse. Naboen har 12 barn og pt. ingen uteleker annet enn dukkestue, dermed løper alle små over til oss, sammen med dem som er der på besøk.
Vi har stor hage, masse planter og blomster, jeg var ute to ganger i formiddag og sa ifra om at jeg ikke ville ha sand fra sandkassa båret rundt alle andre steder og at de ikke fikk plukke krokus. Da var det 5 småtasser der, mellom 1 og 6 år. to av dem kjenner jeg ikke. Det var tydelig at de hadde barnevakt.
Jeg tok en tur ut nå og det flyter bak huset av gjenglemt tøy, bøtter, spader, biler, og sand kastet utover. Må ta turen over til nabovenninna atter en gang og be pent om at hun ber barnepikene holde ungene i egen hage, eller i det minste hjelpe ungene å rydde opp etter seg.
I denne settingen hadde jeg gitt ganskje klar beskjed om at jeg ikke satte pris på at min hage ble brukt som oppbevaringssted. Det skal da være unødvendig for deg å måtte passe på hva så små unger holder på med.
|