Sv: Barneleker og klær
Velkjent problem !
Gutta her hatt ekstreme mengder leker som små, de deler rom og det var det toale kaos omtrent hele tiden. Løsningen kom da jeg skulle dele rommet deres i to og vi var nødt til å se gjennom alt de hadde. Jeg kastet 2 fulle søppelsekker og gav 2 svære kasser på loppemarked. Guttene tok vare på det de ønsket: lego og playmo. Bøker tok vi selvsakt vare på.
Sim salabim: Ryddig rom med overkommelig mengde leker og styr. Når de får nye ting nå setter vi bort noe gammelt.
Ruska vår har rom alene og har også, enn så lenge, enormt med leker. Dukker, lekemat og dukkeklær flyter. Hun har kurver til hver ting f.eks ponnyer, Barbier osv. men det hjelper lite. Neste sommer skal vi gjøre om rommet, da tar jeg samme ryddeoperasjon som vi tok hos gutta. Hun får velge hva hun vil beholde, resten åker ut med hard hånd.
Jeg synes forresten det hjelper å ønske seg klær til ungene, samt å ønske seg litt dyrere og større ting som sykkel ect. slik at flere spleiser. Blir mindre smårask av sånt. Bøker er alltid greit å få, og de store barna får stort sett penger nå og sparer heller til noe de virkelig ønsker seg.