Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Jeg syns ikke det er rart i det hele tatt at desperate foreldre mister gangsynet.
Ikke sant. Jeg aner ikke hva jeg hadde gjort om Glitterbarnet hadde vært uhelbrederlig syk, og noen nektet meg det jeg trodde ville være en kur. Jeg hadde helt klart ikke vært særlig tilregnelig.
Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.
Jeg skjønner jo at gutten nok sikkert er syk og eksisterer, men det er jo en hårreisende historie om alt som står der er sant, og det er det jeg ikke fatter at man kan finne på dersom man har gjort det.
Jeg tror ikke de nødvendigvis har funnet det på, men at deres oppfatning situasjonen er slik. Jeg kan også mange ganger komme frem til teorier om hvorfor ting er sånn eller slik, selv om jeg ikke har noen bevis for det, men jeg tenker at det er mest logisk. Sånn har nok disse foreldrene tenkt også. De er så ekstremt fortvilet og desperate, de ønsker å prøve hver eneste mulige utvei, og når legene ikke er med på dette, mest sannsynlig fordi de vet at det ikke er fruktbart, så regner foreldrene med at det er fordi de ikke vil, at de vil beskytte seg selv osv. Hvis man da legger på litt irritasjon fra legenes side, så er fiendebildet komplett.