Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-10, 14:55   #10
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Sitat:

Det viser seg også at det eksisterer en utradisjonell måte der barnehjertelegene hindrer barn i å få reise til utlandet på, dette for å hindre behandling.

Sitat:

Her i Norge er et samlet barnehjertemiljø i mot at Jonas skal få livreddende hjelp. De ønsker rett og slett at Jonas skal kollapse og at det skal føre til hans død!

Jeg måtte bare dåne litt av dette. Jepp, det er typisk innstilling for (hjerte)kirurgimiljøet i Norge.

Ang. second opinions i USA (og andre land) er det oftest en ren kommersiell greie. De tjener penger på kunder, uansett årsak, og det spiller ingen rolle for dem om det er et forsikringsselskap, privatperson eller folketrygd som betaler.

Her er mer om det aktuelle barnet, som øyensynlig har flere FB-støttesider. Han var visst ikke så døden nær som man skulle tro, han fikk noe medisinsk behandling og så "fikk Jonas et midlertidig opplegg som vi skal følge. Han trenger også et kirurgisk inngrep, som han ikke kan vente veldig lenge med. Det som er veldig positivt etter utredningen i Boston, er at det går bra med Jonas akkurat nå."

http://www.facebook.com/group.php?gi....3702062053..1

Sorry, jeg klarer omtrent ikke delta mer, jeg synes det er helt horribelt det som kommer frem. Jeg har nok med paranoide pasienter med vrangforestillinger på jobben om jeg ikke skal diskuterere slike saker på fritiden.

Det eneste virkelig kritikkverdige her om det faktisk er begått dokumentfalsk; det er i så tilfelle selvsagt helt horribelt. Men at legen(e) ikke uten videre ønsker å gi fra seg privat epostkommunikasjon om barnet er ikke så rart; epost er IKKE en del av pasientjournalen og inneholder kanskje legens egne refleksjoner og "brainstorming" som ikke er ment å skulle deles med pasienten. I USA er de nok flinkere å holde en "åpen" og kanskje mer pasientvennlig dokumentpolicy, og skriver innholdet deretter - altså med tanke på at pasienten kanskje skal lese det en dag.

Sist redigert av Miss Norway : 20-04-10 kl 15:01.
Miss Norway er ikke aktiv