Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-10, 17:49   #12
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er det som spirer og gror i hagen min?

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Den vokser veldig avgrenset under/ved det som antas å være barlind, mellom barlind og iris og ser ikke ut til å være av spredende slag.

Det er sikkert bare vi som har optimale groforhold for den - vi flyttet inn i hus med stor hage/naturtomt som ikke hadde blitt stelt på åresvis, og denne hadde spredt seg overalt og den må graves opp for å få den bort. Da vi kastet en haug i en dynge, begynte den i stedet å vokse der og. Derfor blir jeg litt grinete når jeg tenker på den.

Men på et avgrenset område er den sikkert helt ok, og har den ikke plass til å spre seg, så gjør den nok ikke det. Blomstene er som sagt fine og kommer vel sånn i mai/juni, tror jeg. Det står en del i Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Bergenia.MEn det kan jo være noe annet også.