Sv: Familiebil til 300 000,-
Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.
At de ikke kan legges helt flate på noen av modellene. Mulig de kan det i noen men har sett på endel bilder at de tar opp endel plass eller evt må fysisk fjernes fra bilen for å frigjøre plass.
Jeg vil vel si at for noen med tre som skal bruke baksetet, er setet i Mazda 5 mer irriterende med at det er noe smalt og midtplassen er ikke godt utformet. Det blir med 3 stk i baksetet trangt, samt at den som sitter i midten ikke får det spesielt komfortabelt.
Jeg ser alltids det er en del som kritiserer en del av løsningene i diverse biler for hvordan det er å ta ut setene eller legge dem ned. Jeg har Touran, hvor setene kan vippes framover eller tas ut. Gulvet blir ikke helt flatt. Samtidig er baksetene meget gode og seteputene er ikke gjort tynne for at det skal være praktisk. Dermed er også setene ganske tunge.
Men så er det samtidig svært sjeldent jeg tar setene ut av bilen. Det siste halvåret har det vel vært én enkelt gang nå i forbindelse med flytting. Den ekstra plassen man får ved å ta ut setene er imidlertid ikke så stor kontra å ha de vippet framover bak førerstolene. Et mer sentralt element når det gjelder å utnytte bagasjerommet for fult er lasteveggen man kan ha bak baksetet eller lengre fram hvis baksetet er ute. Denne sammenleggbare nettingveggen skal tåle trykk på noen tonn og gir en sikrere fult lastet bil...
|