Vis enkelt innlegg
Gammel 22-04-10, 15:01   #5
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spørsmål til campingvognfraksjonen

Vi har Aldevarme og er kjempefornøyde med det, men jeg er sikker på at vi hadde klart oss med Truma til en ren sommervogn.

Jeg synes det er viktigere å ha en tanke om hvilken planløsning man kan leve med. Vi har midtsittegruppe - litt trangere enn å ha den i enden, men til gjengjeld får vi delt soveavdelingene i to (barna bak, vi framme, med gode dører mellom hver avdeling), og et stort bad som faktisk kan brukes til feks dusjing (dusjen er adskilt fra badet, man må ikke dusje på do). Andre synes det funker OK å ha hele familien sovende i en avdeling.

Det vi var mest redde for da vi kjøpte, var å ende opp med en vogn med gassproblemer. Campingvognforhandlere sjekker dette for deg, men det gjelder å skynde seg: nå begynner de å få det skikkelig travelt før sesongen begynner for alvor.

Ellers er det ting du helt sikkert har tenkt på, lengde på vogna (skal det være kjørevogn eller stå-fast-vogn, vi har 5,60-vogn og synes ikke vi kan dra på en lengre vogn), bredde - 2,30 eller 2,50, de siste 20 cm utgjør stor forskjell.

Jeg kommer ikke på noe mer skikkelig relevant bortsett fra det du nevner, mannen hadde sikkert hatt en kjempeliste...

Jo - vår planløsning gjør også at vi har vanvittig mye mer oppbevaringsplass enn mange som har endesittegruppe. Men igjen, det må veies opp mot trangere inngangsparti og trangere sitteplass. Hos oss er det nada problem, seks voksne personer går glatt rundt bordet.

Følger telt med? Størrelse på teltet? Golvteppe til teltet?

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat