Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-07, 13:37   #5
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mat-inspirasjon

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ellers er jeg veldig glad i cajun og sørstatsmat, selv om jeg styrer unna det som er mest deep-fried. :grøss: Men potetmos, masse forskjellige bønner og erter, god sjømat... Deilig!

Elin, kan ikke du legge ut litt oppskrifter på karibisk mat? Det er så utrolig godt! Gjerne fisk!

Cajun, creole, karibisk mat går litt om hverandre, eller for å si det slik, det er mye av den samme maten her som i sørstatene, rice&peas spises vel mer eller mindre til alle karibiske måltider. Her i Ned. Antiller er naturlig nok maten preget av Nederlands tidligere kolonier i Indonesia også, så det er en salig god blanding

Jeg skal samle sammen, spørre de lokale heltene, og hente inn oppskrifter fra fra div. lo-lo's osv. for gode oppskrifter på retter jeg selv har smakt og kan gå god for. Jeg er ingen kløpper på karibisk selv, fordi den lokale maten er bedre å kjøpe ferdig hos dem, for en slikk og ingenting( 7 dollar for masse masse mat til 2 pers.). Kommer tilbake med oppskrifter, og de bør vel kanskje plasserers i oppskrifts-forumet?