Sv: Kino eller hjemmekino?
Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.
Jeg kan for eksempel aldri tenke meg at en film som Walk the Line ville vært det samme hjemme. (Saksopplysning: Hjemme har vi en nokså kjip liten tv.)
Det spiller stor rolle, helt klart. Vi har etter hvert en ganske stor og fin TV, og surroundanlegg. Og på DVD slipper man teksting, det er en kjempefordel på engelskspråklig film (som er det vi for det aller meste ser).
Det verste jeg har vært ute for, var medpublikummerne mine på Crouching Tiger, Hidden Dragon, hvor minst halvparten var høylytt og lavpannet overrasket over at dette ikke var en brølende actionfilm fra ende til annen. 
Høylytt og lavpannet er en klassisk og uslåelig kombinasjon. 
Men altså, kino er best. Må gå mer på kino. Jeg liker planlegging og billetter og slikt også.
Ja, det er et poeng. En kinotur er liksom en hel liten ekspedisjon. Det er litt stas det også.
Det går an avtale filmdater hjemme hos noen også, da. Vi gjorde det en del sammen med noen venner før vi fikk barn; tåpelig nok gjør vi det nesten aldri nå, når det virkelig kunne være et poeng. Vi har til og med popcornmaskin.