Vis enkelt innlegg
Gammel 26-04-10, 13:59   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shutter Island - hva tror dere? (OBS: spoilere)

Nå er det en stund siden jeg så den, men jeg reagerte på musikken et par steder mens jeg så filmen, og i ettertid tenkte jeg at var et "hint" eller i det minste en effekt som forsterket hintingen, for å si det slik. Jeg syntes musikken idet de ankom portene på mentalsykehuset på begynnelsen var over-the-top-dramatisk, og trakk litt mentalt på skuldrene og tenkte "jaja, Scorsese pleier jo ikke å være veldig subtil, men det der var kanskje i overkant?", og det var en annen scene senere i filmen der jeg tenkte noe lignende. Etter at filmen var slutt, tenkte jeg at musikken var "overdrevet dramatisk" for å signalisere at det som skjedde var en dramatisering og ikke ekte.

Ellers var det jo den lille jenta som gikk igjen i hallusinasjonene hans, hun som sa "You should have saved us," eller noe sånt. Hun så ikke ut som som hun helt hørte hjemme i den første hallusinasjonen, fra konsentrasjonsleiren, og det at hun så ut til å kjenne ham, og at han hadde en sånn konkret skyldfølelse i forhold til henne, tydet jo i det minste på at det var en historie vi ikke hadde fått høre, og som han selv kanskje ikke klarte å forholde seg til.