Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-07, 21:22   #4
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La oss utrydde jerven!

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Beitedyr bidrar til en forvaltning av kulturlandskapet i Norge som er verdt mange, mange penger. Det vil neppe være like fristende for turister å besøke et bygde Norge bestående av krattskog og "grønne tunneler" Dette i tillegg til at turistene også setter pris på å se en og annen sau eller geit.

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Nei det var ikke det jeg mente. Sauene blir i liten grad angrepet av jerv på innmark, til det er jerven for sky for mennesker.
Dette er snakk om beite og kultivering av utmark.

Men likevel: jeg ville tippet at de som kommer fra land som Tyskland, Nederland og Japan ønsket å se et Norge med så mye villmark som mulig. De store turistattraksjonene er jo de delene av Norge som har mest mulig "vill" natur, som Vestlandet og Lofoten og slikt.

Så derfor lurer jeg på om dette er synsing fra din side eller om det er et faktum for i så fall må jo jeg endre oppfatning på det.