Sv: Alkoholinntaket ditt?
Jeg synes dette er et interessant tema, for jeg har reflektert litt over dette i det siste.
Til vanlig drikker vi en del vin. Deler nesten alltid en flaske på fredagskvelden og rett som det er litt ellers også. Er særdeles sjelden full, men velger å kalle det "et kontinentalt syn på alkohol".
Jeg har akkurat konstartert at jeg er gravid. Da drikker jeg selvfølgelig ikke. Det er i hvert fall selvfølgelig for meg. MEN; jeg merker at jeg savner det. Foreløpig har jeg knapt rukket å savne å drikke, men jeg kjenner at jeg blir litt trist over at jeg ikke har muligheten til dette de neste 8 månedene.
Så tenker jeg: bør det blinke noen varsellamper når jeg kjenner at jeg savner alkohol?
Så i går kveld datt det ned i hodet på meg. Jeg er rett og slett ikke så vant til å nekte meg ting. Jeg savner ikke muligheten til å drikke alkohol mer enn jeg savner muligheten til å spise sushi. Da ligger ikke problemet i at jeg savner alkoholen i seg selv, men heller at jeg ikke kan være så fri som jeg pleier. Dette beroliget meg veldig.