Vis enkelt innlegg
Gammel 02-05-10, 21:41   #1
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.858
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjon?

Altså jeg tenker på konfirmanten sine meninger og argumenter?

Temaet kom opp i hodet mitt her om dagen, da det begynte å dale ned "reklame" i posten til husets ungdom, som er konfirmant til neste år. Det kom en konvolutt fra kirken og en fra humanetisk forbund.

Første reaksjon er selvsagt okk og stønn og så gørr kjedelig det konfirmasjonsopplegget til kirken, og neste kommentar er at bestevenninnen skal konfirmere seg borgerlig...

Vi har ikke diskutert saken nærmere enn dette, annet at jeg har sagt av hva venninnen bestemmer seg for, skal ikke ha noe å si for ditt valg. Hun har ingen radikale meninger i ene eller andre retningen.

Alle våre unger er døpt i kirken, pga. tradisjon, ikke personlig sterkt tro. Jeg har også automatisk tenkt at konfirmasjon = kirken.

Hva tenker dere om saken! Sikkert mange her som har vært gjennom samme problemstilling.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat