Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-10, 20:42   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knausgård - noen som vil fabulere litt rundt bøkene?!

Jeg tror det er lite av det han beskriver som er ren fiksjon, men at han sikkert har utelatt ting bevisst, fylt ut enkelte hull i hukommelsen etc. I alle fall har jeg ikke så langt reagert på noe som jeg har vært sikker på må være oppdiktet. Jeg tenker også at selv om det angivelig er selvbiografisk, er det jo et litterært verk - og sett kun gjennom ett par øyne. Han har jo stor mulighet til å fargelegge hendelser og personer veldig bevisst og målrettet.

Jeg har nok dårlig hukommelse, men jeg har ikke stusset så mye over det seksuelle. Tvert imot synes jeg det er lite detaljer på den fronten. I bok 4 er det jo bare prat.

Ellers er jeg enig med deg i at det er den svakeste boka så langt - den er litt preget av gjentakelser og et smalt temafelt. I tillegg har jeg lest deler av historien før, i Ute av verden, noe som kanskje også bidrar til at det blir litt kjedelig.