Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-10, 20:45   #18
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelm i sykkelvogn

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Akkurat det er jeg faktisk ikke enig i. Fallhøyden er jo tross alt betraktelig mindre i en sykkelvogn, og de fleste vogner er konstruert slik at barnet sitter betraktelig bedre beskyttet ved et velt i vogn enn i sete - med veltebøyler etc. Jeg vil tro at mange vogner ikke engang velter selv om sykkelen skulle gjøre det. (Når det er sagt er jeg ingen motstander av hjelm i sykkelvogn, altså, men jeg er litt mindre streng her enn når barnet sykler selv, f.eks.)

Det er større fare for at f.eks. biler kan kjøre på ei sykkelvogn. Jeg har i alle fall mange som sykler rundt og det virker ikke som om de tenker at de har sykkelvogn bak. I tillegg merker folk vognene dårlig med vimpler og har tatt av disse.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat