Sv: Hva er den skumleste grøsseren dere har sett?
Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.
Jeg har ikke lest boka, men kan se for meg at det må være en nedtur å se filmen når man har lest boka. Det er mange år siden jeg så filmen og det jeg husker er at den var ond og ekkel på en måte som skremte meg mer enn de fleste andre filmer jeg har sett. Også har jeg en stor forkjærlighet for Max von Sydow, det må sies.
The Shining (Ondskapens hotell) var fæl første gang jeg så den. Jeg så den igjen for et par år siden og jeg synes fremdeles det er en god film med prima skuespillere, men den var ikke like skummel lenger.
Du skulle lest boka. Den er helt fantastik vemmelig, og så ond og ekkel som de ikke klarte å lage filmen. Filmen var langt på vei boktro, men de hadde glemt (blant annet) et meget viktig poeng, og det var at det som ble solgt så ut som skrap for alle andre enn de som kjøpte det. Det var en sånn filledetalj som det hadde kostet nada å få med, og som ødela hele filmen for meg (jeg skal tilføye at de to jeg var sammen med, som ikke hadde lest boka, likte filmen godt). Har lest The shining også, og der har de klart å følge boka på en mye bedre måte. Og ja, den var mye skumlere første gangen jeg så den også.