Vis enkelt innlegg
Gammel 05-05-10, 13:55   #1
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Nettverden kontra den virkelige verden (VL VS RL)

Hvordan opplever du ulike nettfora?
Hva gjør at du deltar på ulike forum?
Hvordan forholder du deg til personer i VL kontra personer i RL?
Hvordan ønsker du at et nettsamfunn skal være? Anonymt og muligheter for å leve ut en annen person enn det du er i virkeligheten? Eller er du "deg" begge steder?

Jeg selv startet ganske tidlig med ulike nettfora. Hovedinteressen da var jo rett og slett å få kontakt med andre mennesker. Etterhvert som flere og flere spesifikke nettsteder ble etablert, så søkte jeg mer til de fora der jeg kunne dele felles interesser. Feks hundeforum for å skravle hund og foreldre forum for å skravle om barn.
Kanskje først og fremt i mange tilfeller for å bli mer "opplyst". Finne ulike løsninger og høre andre folks meninger og hvordan de løser sine problemer. Men også for å bli bedre kjent med folk og kanskje etterhvert stifte gode vennskap.
Jeg kan i dag takke "nettet" for at jeg fant min mann og to av mine beste venninner. Så for meg blir det i mange tilfeller veldig fjernt å prate om ulike verdner. For meg griper de begge inn i hverandre. Jeg holder ofte en viss avstand når jeg er på nett, ihvertfall i starten, men det samme gjør jeg også i det virkelige liv. Det tar tid å bli kjent med en ny person og da åpner man seg gjerne litt etter litt.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat