Sv: Dere som bor/har bodd i USA ...
Uff, ja, det var et skrekkelig dårlig hovedinnlegg, men jeg er litt der hvor jeg nesten ikke vet hva jeg ikke vet. Samtidig så er jeg administrator av legning, så jeg vet en god del om hvor bussrutene går, boligmarkedet og begynner å lære meg skolekretsene i den aktuelle byen... 
Vi skal til Santa Cruz, CA. For de som titter innom tråden og ikke gidder å sjekke google maps så er det halvannen time å kjøre sør for San Francisco. Og ja, vi må ha visum hele gjengen, og Ulvefar må dessuten ha arbeidstillatelse. Og de neste to årene kommer han til å ha inntekt fra både USA og Norge, det blir sikkert ikke noe kaotisk i det hele tatt.
Vet du, jeg tror kanskje det jeg gleder meg mest til er at det ikke er Norge. Jeg og ungene er veldig klare (ok, da, Storesøster og jeg!) for å hoppe med begge beina uti noe som er nytt og annerledes.
Jeg skjønner det er en "nulte klasse" - Kindergarden. Hva er "fagnivået" her? Er det mest barnehage eller mest skole?
Jeg har litt økonomiangst, for dette er et skikkelig underskuddsforetak for oss (med mindre vi får et stipend vi ikke vet om vi får før 15. desember og vi reiser ca. 3. januar). Husleia blir dyr, ser jeg, men hvordan er andre utgifter? Strøm? Telefon? Internett? Mat? Bensin? Buss?