Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-10, 12:18   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disponibelt på konto? Saldo?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Tror det er sånn at saldo er hva som faktisk er på konto, disponibelt er hva du har igjen på bruksgrensen på kortet.

Nei, det stemmer ikke nødvendigvis.

Når man kjøper noe med kort, hender det ofte at beløpet ikke trekkes fra kontoen direkte, men da blir beløpet reservert i stedet og er ikke lenger en del av den disponible saldoen. På min nettbank har jeg en funksjon som heter noe slikt som "reserverte beløp" eller "sperrede beløp", og der kan jeg se at ting jeg har kjøpt i butikk på kveldstid, på søndag eller med Visa-kortet på nett kan være satt som reservert beløp. Dette er penger som fortsatt står på kontoen din, men som ikke lenger er mulige å bruke og som vil bli trukket fra saldo snart.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat