Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-07, 22:17   #3
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du idealistisk? Eller er du først og fremst en del av "spillet"?

Jeg støtter opp om Desembermammas teorier her.
Det er ofte et stort gap mellom teori og praksis i denne sammenhengen.

Nei, jeg definerer ikke meg selv som en del av spillet.
Jeg er en temmelig rederlig og ærlig sjel, også når jeg bekjenner at jeg ikke gjør ting for å få noe igjen for det. Når jeg bruker "igjen for det" tenker jeg penger, forfremmelse eller andre personlige "håndfaste" gevinster.

Jeg får til stadighet tilbakemeldinger a'la: "Tror du at du får din lønn i himmelen?".
Nei, det tror jeg ikke.
Poenget er at det for meg er "lønn" nok at jeg ser positive resultater, at jeg kan være noe for noen osv.
Det vil altså si at jeg får igjen for det. Det er vel en slags "egoisme" det også. Altså er jeg ikke en sann altruist.


Sist redigert av vimjer : 03-02-07 kl 22:30.
vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat