Sv: Når foreldre rakker ned på lærere i barns påsyn...
Opprinnelig lagt inn av Mams, her.
Jeg er til en viss grad enig md deg. Man kan godt mene at en ærer er dust, men ikke si det slik at barnet hører det.
MEN det er faktisk ikke alltid man kan legge skylden på elevene, noen ganger er det faktisk lærere som absoltt bør finne seg en ny jobb.
Eldste hadde en slik læer i musikk i 5 klasse.
HUn var direkte slem mpt ungene og ungene grudde seg til musikktimene. Gud bedre om de ikke kunne musikkstykket godt nok på blokkfløyte. Og for noen fæle elever de var om de ikke kunne fortelle henne hvlken takt hun klappet i.
Jeg sa aldri hva jeg mente om henne til min sønn, men han fikk klar beskjed om at måten hun oppførte seg på ikke var slik en lærer skulle være.
Helt enig med deg i det. Har opplevd noe av det samme. Det er definitivt lærere som aldri burde ha jobbet med barn. Jeg har også, som deg, sagt til mine barn at det var dumt av læreren å gjøre sånn og sånn, men samtidig sagt at kanskje læreren ikke så alt som skjedde osv.
Jeg ser det som viktig å på den ene siden møte barnet mitt i sin frustrasjon, men samtidig prøve å se det fra lærerens synsvinkel. Samtidig så er det enkelte lærere som er vanskelig å forstå seg på. Det vi må innse er at man får ikke fjernet lærere. Det skal så utrolig mye til at det kan man egentlig innse er håpløst. Derfor må man gjøre det beste ut av det. Våre barn vil, uansett hva de skal gjøre i livet, møte mennesker som de ikke forstår seg på. Så sånn sett lærer de at også voksne kan være forskjellige og uenige.
Ved at foreldre ikke roer ned situasjonen og prøver å bygge "broer" på et vis lager de en enda vanskeligere situasjon for barnet sitt og læreren.
Helt enig med deg Mams. Man kan fint være uenig med læreren, men man trenger ikke slenge eder og galle ut for det, når ungen hører på. Det er en del foreldre som velger å leve et liv som struts. De stikker hodet i sanden så snart de skjønner at poden har gjort noe galt. Jeg har sett foreldre som har snudd ryggen til hver gang de så poden fant på noe tull, og det var ofte... Det verste var at moren er utdannet innen barne- og ungdomsarbeid og har jobbet i barnehage hele sitt liv. Utrolig!
|