Vis enkelt innlegg
Gammel 15-05-10, 23:08   #4
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det noen korps-foreldre her inne?

Det er veldig forskjellig fra korps til korps, så du må nesten snakke med noen som er foreldre i et aktuelle korpset.

I korpset til frøkna vår, må alle foreldre stille opp på to juleforestillinger i Olavshallen i desember og selge kaffe og kaker, program og cd'er. Ellers er det en og annen forespørsel om å stille med kake, og 17. mai har korpset tombola på skolen, så da settes det opp liste slik at vi rullerer på å stå der. I tillegg har vi i år hatt en runde med salg av dopapir. Jeg var supernegativ i utgangspunktet, men salget gikk rimelig greit, så det er vel lett-tjente penger for korpset sånn sett.

Jeg syns dette er veldig overkommelig (selv om jeg gjerne skulle vært dopapirsalget foruten). De to forestillingene vi jobber i desember, er bare kos, og et par langpanner med sjokoladekake i året må man vel regne med uansett hva ungene er med på.

Men som sagt: store forskjeller mellom de ulike korpsene. Vårt korps tjener godt på juleforestillingsoppdragene, og har dermed ganske god økonomi slik at det er mindre behov for annet dugnadsarbeid.