Sv: Er det noen korps-foreldre her inne?
Det er veldig forskjellig fra korps til korps, så du må nesten snakke med noen som er foreldre i et aktuelle korpset.
I korpset til frøkna vår, må alle foreldre stille opp på to juleforestillinger i Olavshallen i desember og selge kaffe og kaker, program og cd'er. Ellers er det en og annen forespørsel om å stille med kake, og 17. mai har korpset tombola på skolen, så da settes det opp liste slik at vi rullerer på å stå der. I tillegg har vi i år hatt en runde med salg av dopapir. Jeg var supernegativ i utgangspunktet, men salget gikk rimelig greit, så det er vel lett-tjente penger for korpset sånn sett.
Jeg syns dette er veldig overkommelig (selv om jeg gjerne skulle vært dopapirsalget foruten). De to forestillingene vi jobber i desember, er bare kos, og et par langpanner med sjokoladekake i året må man vel regne med uansett hva ungene er med på.
Men som sagt: store forskjeller mellom de ulike korpsene. Vårt korps tjener godt på juleforestillingsoppdragene, og har dermed ganske god økonomi slik at det er mindre behov for annet dugnadsarbeid.