Sv: Er det noen korps-foreldre her inne?
Opprinnelig lagt inn av Mams, her.
Jeg har ingen korps barn, men ser flere nevner mer jobb med fotball og håndball.
Jeg har vært fotballmamma i mange år, eneste dugnadsjobbingen vi må gjøre mens ungene er små (opp til 10 år) er 4 timersvakt under miniturneringen som idrettslaget arrangerer, de siste årene på barnskolen må man ha en eller to vakter i kiosken, for de fleste er det bare 1.
her i gården.
I tillegg er det selvsagt kamper, men der velger man jo om man vil være med eller ikke. Minstegutten min går i 2 klasse og det er oftere og oftere at ikke alle har med en forelder. Jeg synes det er morsomt å se på kampene jeg da.
Når det gjelder håndballen måtte vi selge 4 kakebokser og det var alt.
Så jeg kan ikke skjønne at det er snakk om mye jobbing jeg da.
Jeg har to stk i fotballen i øyeblikket, en 2003 og en 2002-modell, og foreløbig virker det som om innsatsen både for barn og foreldre øker med eksponensiell hastighet. For 2003-modellen er det snakk om en vakt i kiosken, salg av 4 kalendere, 5 skrapelodd, bake kake til kiosken ved turneringer og delta i flaskeinnsamling. For 2002-modellen er det samme opplegg, men 3 ganger så mange av alt. I tillegg til 2 kamper og 1 trening i uka, og å være kampvert ved behov. Og hvis de med barn på året over snakker sant, er det tilsvarende økning neste år. Jeg er nesten glad for at det virker som fotball er en forbigående interresse