Vis enkelt innlegg
Gammel 20-05-10, 09:26   #14
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hagens kronikk i Aftenposten

Jeg har jo forståelse for at både ekspartner, barn og resten av familie/svigerfamilie kan oppleve at de har blitt holdt for narr om en mann plutselig viser seg å oppleve seg som kvinne, en kvinne plutselig viser seg å forelske seg i et annet kjønn enn tidligere hevdet osv.

Det er ikke noe vanskelig å forstå at det lager liv i leiren i en familie, og jeg mener ikke nødvendigvis at transpersonen fritas for ansvar for partners og barns reaksjoner når vedkommende har gått inn i en relasjon under falsk flagg.

Jeg skjønner bare ikke hva familiens skittentøyvask har i media å gjøre, selv om vedkommende transperson har vært med i en dokumentarserie.

...og Hagen beviser vel ganske ettertrykkelig at han ikke aner hva han uttaler seg om, med sitater som dette: "Endsjø hevder at transpersoner er blant de grupper som blir utsatt for fordommer og diskriminering i samfunnet. Hvor er dokumentasjonen for påstanden om at det er fordommer mot transpersoner og at de er utsatt for såkalt diskriminering?"