Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.
Når man ser et innlegg med den advarselen, og man kanskje scroller ned for å se andres reaksjoner, bør det være rimelig opplagt at det ikke handler om muldvarpangrep på golfbaner eller noe i den duren.
Samtidig er man heller ikke nødt til å lese hele artikkelen grundig, man kan jo strengt tatt bare kikke så vidt på den for å se hva hovedsaken er.
Hvis jeg hadde vært i mine mer hormonelle og sårbare dager og lest et innlegg hvor det sto i overkriften: "Mor dreper barna sine", hadde jeg blitt frustrert over at noen prøvde å dytte på meg nyheter som jeg selv prøvde å unngå. Men ved å skrive, "Advarsel, sterkt innhold", kan jeg LA VÆRE å trykke på linken, og heller late som om det dreier seg om muldvarper og golfbaner.
Nemlig. Var derfor jeg ikke skrev noe om innholdet, for jeg visste ikke hvordan jeg skulle formulere en mildest mulig setning som beskrev det jævlige innholdet. Regner med folk er voksne nok til å klare å la være å gå inn på en tråd med advarsler om de vet de ikke takler grusomme nyheter. Når det står "sterkt innhold - advarsel" på et innlegg, tenker jeg automatisk at det involverer barn, iallefall på et foreldreforum.