Sv: Iron Man II vs. Iron Man
Jeg fikk også inntrykket av vente-film, og verken Luftslottmannen eller jeg likte denne like godt som ener'n av den grunn. Det handlet også om at det kom vel mange nye karakterer inn, slik at få av dem egentlig ble noe mer enn kulisser.
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Jeg synes helt klart at det at Pepper var en så mye mindre interessant og kompetent figur var en av svakhetene her i forhold til den første filmen. Og Scarlett Johansson er det ingenting å utsette på, visuelt sett, men hun kunne sikkert fått være litt mer av en person hun også. Jeg likte derimot Stark (nei, ikke bare av den opplagte grunnen, hysj!) og synes det er betryggende at de lot ham beholde narcissismen og arrogansen og ikke gjorde ham til en kjedelig do-gooder. Og så er det noe litt ekstra overbevisende med å se Robert Downey spille en selvdestruktiv fyllik av en playboy, såklart. 
Enig i alt, egentlig!
Filmens stjerne var selvsagt Mickey Rourke, og siden vi ikke hadde vett til å bli til etter rulleteksten, vet jeg ikke om han dukker opp igjen. Det håper jeg. Vi fikk forøvrig ikke med oss Avengers-frampeket i slutten av Iron Man før dagen før vi så toer'n på kino, for det var først da vi så rulleteksten.