Vis enkelt innlegg
Gammel 23-05-10, 13:43   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Er det flaks å være ressurssterk?

Jeg e ressurssterk. Ikke av arv - jeg har bare blitt sånn. Dermed er det en del flaks innebakt i det i det helt grunnleggende i mitt mikroperspektiv.

MEN - mange av de ressursene jeg har å trekke på som voksen nå er jo ikke bare resultater av noe jeg har med meg fra start. Det er også resultater av noen svært bevisste valg jeg har tatt opp gjennom livet mitt. Valg som for min del går fullstendig i motsatt retning av bakgrunnen jeg kommer fra. Hvor det å velge et yrke som gjør meg totalt økonomisk uavhengig faktisk er ca det viktigste og mest avgjørende valget jeg har tatt. Og det er jo ikke noe jeg har hjemmefra - det er noe jeg har valgt selv. Dog er det absolutt heller ikke flaks - det er et bevisst valg. Egentlig var det en annen yrkesvei jeg kunne ønsket meg, men den ga ikke den friheten jeg har nå.

Så litt av begge. Ressursen med å ha noen menneskelige egenskaper som er nyttige til tider har jeg vel fått av flaksen. Andre ressurser er bevisst tilegnet.

Stort sett ikke en eneste av akkurat mine ressurser er arvet hjemmefra.

Men jo - om man kommer fra en familie med sterke ressurser så arver man jo med seg mye smart derfra som regel.

Svar med sitat