Vis enkelt innlegg
Gammel 05-02-07, 17:02   #6
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Siden din eldste går i første klasse og har misset bare tre dager hittil i skoleåret, så hadde jeg tatt den uka fri uten å bekymre meg.

Når de blir eldre og skolehverdagen blir mer krevende, ville jeg lagt feriene til de ferieukene de faktisk har.

Jeg signerer Jolie.
Jeg er lærer og f.eks i 5. klasse går de glipp av ganske mye i løpet av en uke. Spesielt de elevene som ikke tilhører det øverste sjiktet skolelys. Det er helt umulig å sende med tilsvarende arbeidsmengde på ferien, slik at de er ajour når de kommer tilbake.

Men det finnes selvsagt en annen måte å se det på; det er mange spennende steder å dra, hvor barnet får en unik sjanse til å lære om noe helt spesielt. På en tur får man inn både språk, matte (bl.a valuta), kultur, matopplevelser og mye mer.

I første klasse er det ikke så vanskelig å få med seg det faglige på turen: kanskje et par bokstaver, oppdrag å skrive et postkort til klassen eller noe slikt. Så søk på ferieturen med god samvittighet.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat