Vis enkelt innlegg
Gammel 24-05-10, 19:21   #103
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det flaks å være ressurssterk?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Og det er der Nenne, meg og smilefjes er.
Derfor slår jeg meg gjerne på brystet og er så kynisk at jeg mener at når jeg kan snu noe negativt til positivt, når jeg kan bygge mitt eget liv uten noe hjelp fra de som burde hjulpet, når jeg på egenhånd kan tilegne meg den kunnskapen jeg burde fått med meg hjemmefra, når jeg kan tryne i bakken så det synger men likevel reise meg igjen, så kan andre også.
Det er søren meg ikke et snev av flaks som har ført meg der jeg er i dag, men knallhardt arbeid.

OK. Det går jo egentlig ikke an å diskutere når man ikke vet bakgrunnen til den enkelte, så jeg tar deg på ordet. Jeg merker likevel at jeg lurer på hvilken støtte du (og andre) mener det er naturlig at man får med seg hjemmefra? Jeg har f.eks aldri fått økonomisk støtte, lite hjelp til lekser og andre skoleting (mange søsken og foreldre som jobbet mye) og jeg er søren meg ikke sikker på om foreldrene mine har visst hva jeg har holdt på med i alle de årene jeg har studert. På den andre siden har de jo heller ikke motarbeidet meg på noen måte, så jeg kan jo absolutt ikke si at jeg har hatt en vanskelig oppvekst heller. Bare litt sånn "on my own" i de fleste valg i livet, liksom, men det ha jo gått greit likevel. Men, altså: Hvilken ballast er det dere tenker at man trenger?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat