Vis enkelt innlegg
Gammel 24-05-10, 23:35   #130
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det flaks å være ressurssterk?

Jeg har vokst meg fra å, på mange måter, være ressurssvak på noen områder til å bli ressurssterk. Jeg har blitt ressurssterk takket være motgang i livet. Jeg har klart å komme meg gjennom motgang og opplevd mestring rundt det. Jeg har strukket grenser for meg selv i mange, mange år og dermed opplevd mestring som har gjort meg mer ressurssterk. Jeg har turt å kaste meg ut i ting med usikkerhet om jeg ville klare det, og har klart å gjennomføre. Jeg har ikke høyt utdannede foreldre, og de har ikke mange penger som de kan støtte barna sine med. Det som har betydd mest er min mor. Hun har stått støtt i "storm". Hun har tatt ansvar og vært nær når livet har vært tøft for oss. Det er en ressurs som teller mer enn all verdens utdannelse og penger. Selvfølgelig skulle jeg gjerne hatt mange penger. Det gir valgmuligheter, men når livet kun gjelder å få leve så lenge som mulig med kreft, som jeg gjør, så er det de ressursene jeg selv sitter inne med og de menneskene rundt meg og mine som er de viktigste ressurser som finnes.

Ps. Jeg har ikke lest meg gjennom tråden, men så Mims vektlegging av utdannelse osv. Til det vil jeg si at ressurssterk og hva det er kommer an på hva man trenger ressurser til.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat