Vis enkelt innlegg
Gammel 31-05-10, 09:19   #1
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal ha klubb, ønsker tips ang. tilbehør til denne pastasalaten?

Jeg tenker å servere denne pastasalaten som jeg fant da jeg googlet:

Sitat:

800 gr pasta
• 2 grillede kyllinger
• 1 rød paprika
• 1 dl persillle
• 1 pk baconterninger
• 2 hvitløksfedd
• ½ rødløk
• 4 tsk dijonsenap
• 2 eggeplommer
• 6 msk balsamicoeddikk
• 2 dl olivenolje
• 1 tsk salt
• 2 tsk svartpepper
• 1 tsk chilipepper
• 30 gr parmesanost
• 1 boks cherrytomater

Kok pastaen og ha den i en stor bolle. Bland balsamicoeddik, salt, pepper og chilipepper i en skål. Press i hvitløk og bland i sennep og eggeplommene. Rør godt og tilsett så olivenolje. Hell alt sammen over pastaen.
Hakk løk og paprika. Del tomatene. Ben ut kyllingen og del opp kjøttet i små biter. Stek bacon . Riv parmesanosten (om du ikke bruker ferdigrevet i pose). Bland altsammen i pastaen og rør godt. Tillsett persillen til slutt..
La salaten stå i kjøleskapet minst 2 timer. Server

Så tenker jeg at kanskje det blir litt kjedelig å "bare" servere denne i klubb og lurer på å lage en salat ved siden av. Blir det for mye å lage Tabouli ved siden av, eller kan jeg lage tabouli, men kutte ut bulguren? Hva tenker dere?

Har dere andre tips til hva jeg kan lage til, ruccolasalat kanskje, spekemat, baconsurrede dadler? Oppskrift?

Så lurer jeg på om jeg skal bruke chilipulver eller fersk hakket chili i selve oppskriften, noen meninger om dette?

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat