Vis enkelt innlegg
Gammel 31-05-10, 09:54   #61
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Støtter du lærerstreiken?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det er dessverre ikke slik at man ikke trenger å ta igjen arbeidet, SF. Jeg må innrømme at jeg vakler på sreikebryteriets rand her jeg sitter med ørtn prøver som jeg ikke får lov til å rette. Jeg vet nemlig at så snart streiken er avblåst, kommer rektor til å bestemme at karakterene skal settes likevel. Ergo må vi jobbe dobbelt så mye som ellers de to-tre ukene som er igjen av skoleåret. (Og lærere på vg. jobber sinnsykt mye de siste ukene før ferier, jeg passerer 50 timer glatt fra 17. mai til 17 juni, altså.) Jeg har ikke samvittighet til å nekte elever karakterer, og jeg tror ikke så mange andre lærere har det heller. Når det gjelder eksamen, er det jo ikke alle eksamener som er like viktige for videre utdanning, men jeg er enig med deg i at det ikke blir riktig at noen får ødelagt framtidsplanene sine pga en streik.

Sålenge det ivaretas at ungene får utdannelse og ikke utestenges fra videre studier feks i utlandet - så har jeg ingen problemer med å helhjertet støtte streik som virkemiddel for rettferdige kår.

Snarere har jeg vel et sterkt engasjement for at akkurat læreryrket burde være så godt lønnet at det var stor kamp om hver eneste jobb sånn at disse viktige jobbene kunne besettes av den aller øverste hyllen av kvalifiserte.

Svar med sitat