Vis enkelt innlegg
Gammel 01-06-10, 19:52   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: UNIO-KS streiken i 2010

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Så en mannlig sykepleier fortjener ikke samme lønn som en kvinnelig? I KS-området vil faktisk store lokale potter føre til større forskjeller. Dessverre.

Så er jeg statsansatt, ikke i KS-området, og det er ikke ukjent at kvinner og menn i samme stillingskode ikke er gjennomsnittelig likt lønnet. Det er store lønnspenn i en stillingskode... helt hvordan stillingskodene for sykepleiere forløper seg vet jeg ikke, men det er en annen sak.

Jeg vet bare at for oss er dette ikke en praktisk sett fornuftig måte å oppnå likelønn på, sånn egentlig.

Og tenk da, en stillingskode med 59% kvinner, ingen tillegg. En stillingskode med 61% kvinner, tillegg. Men, fordi det skal sentralt fordeles, kan man ikke plukke ut kvinnene, så da er det slik det gjøres. (Lurer på om det er % for hele staten, den enkelte orgnissjon eller hva... noe sier meg at det kan være store forskjeller inad i stillingskoder mellom ulike organisasjoner...)