Vis enkelt innlegg
Gammel 03-06-10, 18:28   #13
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er vi så mange som brenner oss ut?

Opprinnelig lagt inn av Mett, her.

Jeg er redd dette innlegget blir å spore av, men jeg er dessverre inne i en periode hvor jeg bruker ett og samme svar på alle spørsmål om hva som er galt i verden: Fordi vi alle er gjeldsslavene til de private bankene, direkte eller indirekte. Slaver kan ikke velge å trappe ned arbeidet en periode. Ikke uten å kjenne rentepisken svi på ryggen.

Det sykeste med pengesystemet vi i dag har, er at om alle betalte ned lånene sine, så ville det ikke lenger finnes penger i omløp. Dermed ville vi alle mistet jobbene våre og blitt nødt til å spise småstein.

Om vi fratok private banker retten til å lage nye penger i form av lån, og gav den tilbake til folket selv (staten), så hadde folket arbeidet for seg selv i stedet for å slave for private interesser. Det burde bedret mulighetene betraktelig for å kunne tilpasse tempoet i arbeidslivet til det beste for landet og dets innbyggere. Slik samfunnet er innrettet nå, så arbeider vi alle for å betale ned en samlet gjeld som bare vokser og vokser.

Og bankene kommuniserer med hverandre gjennom kondensstriper på himmelen!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat