Vis enkelt innlegg
Gammel 06-06-10, 21:36   #3
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke kjøreregler har dere for trampolinebruk?

Vi har stor trampoline. Guttene har ikke lov å bruke den til hopping hvis det ikke er voksne hjemme. Men den er et samlingspunkt for annen lek også, og det hender de ringer meg på jobb og spør om de får lov å sitte der for å prate, spille kort osv.

For vanlig hopping gjelder dette:
-Ingen salto eller annet skummelt. Slå hjul eller stupe kråke er lov, men det må alltid være hender i bakken om de skal hoppe rundt.
-Skal de "triksehoppe" får de bare hoppe en av gangen. De andre må vente rolig inne ved nettet, eller på bakken. De er flinke med turordning, så de hopper ett triks, og går inntil nettet før nestemann får lov.
-Er det bare opp og ned hopping, tumling og lekeslåssing de driver med kan de være flere på matta av gangen.
-Det er ikke lov å slenge seg i nettet med vilje, eller å klatre på det eller gjøre noe som kan ødelegge det på annet vis.
-De får ikke ha med seg gjenstander på trampolina når de skal hoppe. Og de får ikke ha mat av noe slag på trampolina.
-Er minstebror med må de være ekstra nøye på å følge køregler. Da får de heller ikke hoppe opp og ned samtidig med ham.
-De får ikke lov å rope, vræle og hyle for mye. Alle mine gutter og flere av vennene er veldig høyrøstede i seg selv, og det er greit å ha litt brems på dem. Blir det for mye hyling sender jeg dem av trampolina.
-Vi har trampolinefritt før 9 (eller var det 10, husker ikke helt) om morgenen, og etter 21 om kvelden.
-Jeg tar meg den friheten at jeg sender av unger, mine eller andre, dersom de ikke følger reglene.
-Trampolina låses dersom vi skal være borte over tid, eller dersom ungene har forbrutt seg for mye mot reglementet.

Erfaringen er at både egne gutter og vennene kjenner reglene, og de sier at de trives med å ha det sånn. Jeg spør stadig om de husker hvilke regler vi har, og sier at jeg forventer at de følger dem. Og så får de ros når de klarer å holde dem.

Sist redigert av Kaija : 06-06-10 kl 21:44.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat