Vis enkelt innlegg
Gammel 06-06-10, 23:38   #15
kris
kross

kris sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ved hvilken alder er det ok å opprette Facebookprofil?

MK fikk opprette Facebookprofil i vinter. Jeg var veldig i tvil, men grunnen var at jeg oppdaget at en venn av ham som bodde i utlandet hadde profil, og tenkte det var fint om de to kunne holde kontakt på den måten. Nå er de faktisk fem stykker i klassen som er på Facebook (han går i tredje klasse).

Trettenårsgrensen er vel der fordi Facebook er en amerikansk side og dermed underlagt amerikansk lov? Norske sider har jo som regel ikke sånne aldersbegrensninger. Jeg ser ingen egentlig grunn til at det skal være aldersgrense på Facebook - etter mitt syn er man tryggere på en sosial side hvor de fleste står fram med fullt navn, enn på sider hvor alle gjemmer seg bak nick og lett kan fremstå som noe helt annet enn de er. Jeg synes faktisk det er helt OK at sønnen min "debuterer" på Facebook, fremfor at han hadde gjort på det på Nettby eller noe sånt. Og jeg følger selvfølgelig veldig godt med, og snakker med ham om lure og mindre lure ting å gjøre på nett.

kris er ikke aktiv   Svar med sitat