Tråd: Streiken
Vis enkelt innlegg
Gammel 07-06-10, 09:45   #70
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Streiken

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Eller være så gammel at det er rett før man går av med pensjon. Sikkert ikke aktuelt for så mange her, men...

For å være en skikkelig festbrems: Det er 2,5 uker til riksmeklingsmannen må kalle partene inn til tvungen mekling (etter lov og avtaleverk). Så streiken kan fint vare enda lenge.
På den positive siden: Nye streikeuttak blir nye plassoppsigelser, og de er det 14 dagers varsel på. Så de av dere som IKKE er rammet, kan ta det med ro i 14 dager til - forutsatt at det ikke er meldt plassoppsigelser allerede (noe det neppe er, ettersom de pleier å sette inn alle de i fase 2).

For min del er forhandlingene akkurat i gang. Jeg regner med at jeg skal slippe å streike, takket være ferie, delvis sykemelding og permisjon om litt. Jeg har en jobb som gjør at jeg garantert blir tatt ut i første runde, men foreløpig er partene enda i forhandlinger.