Vis enkelt innlegg
Gammel 07-06-10, 17:55   #32
knøttet
liksom sporty
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
Innlegg: 329
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Sv: Er dette en OK sykkel for meg?

Jeg jobber i sportsbutikk og er derfor ikke helt nøytral i denne saken, bare så det er sagt.
Det vi ser er at syklene fra Biltema ofte er veldig tunge (og det har ikke med hysteri å gjøre, det har med at det er tungt å drakse på. Da tenker jeg ikke tung i forhold til trening, men hverdags bruk). Det reklameres nesten alltid med at det er Shimano-gir, dette gjelder sportsbutikker også, og det er litt "lureri" spør du meg. Så å si alle sykler har Shimano-gir, det som er interessant er hvor på girskalaen til Shimano giret ligger. Ofte på billige sykler så er også felgene veldig myke, hvis du da er litt uheldig og felgen blir bøyd koster det fort 4 - 500,- for én ny felg. Det vi også ser er når vi får inn sykler fra Biltema til service eller reperasjoner, så er dette en kjempe jobb. Sykkelen er lagd for å skrus sammen, ikke fra hverandre ved behov. Så vi bruker ofte masse ekstra tid på dette, noe som blir en ekstra kostnad for kundene. Visse komponenter sitter til og med fast i sykkelen, slik at de ikke kan byttes hvis de går i stykker. Så jeg ville helt klart sjekket med Biltema hva de gjør hvis noe går i stykker eller må reparers på sykkelen, for jeg tror vel kanskje ikke de har eget sykkelverksted som gjør slike ting.

Angående størrelse så er en slik tabell et greit utgangspunkt, men det er viktig å prøvesitte skikkelig i butikken, for noen har lange ben og kort overkropp, noen andre omvendt.

__________________
Gutta mine: '05 og '07
knøttet er ikke aktiv   Svar med sitat