Sv: Kylling som stinker, en uke før siste forbruksdag
Jeg orket ikke ha dritten i kjøleskapet, så jeg kastet den. Tok bilde av etiketten og sendte følgende mail til Coop varesikring.
Sitat:
Lørdag forrige uke kjøpte jeg en pakke Kyllingfilet på Coop Obs! Hypermarked Kvadrat med utløpsdato 13.6.2010. Denne ble fraktet direkte hjem i kjøleskapet i påvente av en passende anledning. I dag, mandag 7.6.2010 skulle kyllingen brukes til å feire slutten av studieåret, og hele familien gledet seg veldig til kylling korma. Da jeg åpnet pakken kjente jeg en stygg lukt som spredde seg på kjøkkenet. Det var kyllingen som var kilden til den (mildt sagt) ubehagelige duften, og feiringen gikk i søppelet sammen med kyllingen. Etter en tlf til Obs! Kvadrat fikk jeg vite at jeg hadde rett på å få ny kylling i bytte, eller penger igjen, pga matvaregarantien. Men saken er den at jeg ikke har mulighet til å komme meg til Kvadrat i løpet av de neste tre dagene pga bilmangel. Da jeg ikke orket å ha en kilo halvråtten kylling liggende i kjøleskapet i tre dager, tenkte jeg at jeg heller bare fikk kaste den.
Jeg tenkte det kunne være en fordel å gjøre dere oppmerksomme på hendelsen, og håper ikke at flere får studiesluttfeiringen sin ødelagt pga manglende ferskhet på kjøttvarene sine. Jeg legger ved et bilde av etiketten.
Da er det bare å levere ut nabovarsel og beklage, overfor naboene, den dårlige eimen fra søppeldunken vår. Det er nemlig fem dager til søppeltømming, og jeg antar at duften ikke blir friskere i sommervarmen.
Med vennlig hilsen
Fibi